For the complete experience, please enable JavaScript in your browser.
AcasăMisiuneEvenimenteDespreBlogCe valori morale promovează Drapelul?Câte ore sunt necesare pentru a învăța ceva absolut nou?Care sunt repercursiunile statului peste program?La scăldat: în apă, în testosteron și în cortizolÎnțelepciunea este un skillE o artă să rămânem copiiCare este legătura dintre imaginație și atingerea obiectivelor?Sunt român, la ce m-ajută?Trenul personalCe să mai înțelegem despre alimenteTriptofanul și fericireaCurajul și comunicareaDe ce te fac actele de binefacere mai fericit?Cum ne lecuim de despicat firul în patru?Cum cultivăm optimismul?La ce te ajută exprimarea recunoștinței?Când știe o mamă că e iubită?Ziua internațională a fericirii, la a treia edițieCare sunt activitățile gratuite care te fac și mai fericit?Care este definiția fericirii?De ce este important să iertăm?Omul sfințește locul!De ce simțim că renaștem primăvara?De ce ne rugăm iarna să vină primăvara?Ziua îndrăgostiților poate fi zilnicCe semeni aia culegi!Ai grijă ce-ți dorești!Cu răbdare treci şi marea!Contact
Copyright 2015 • Schmitz & Schmitz Enterprises SRL
Ora
despre
Fericire
SchmitzSchmitD05aR01aP02ZL-Madison1a

Newsletter Optimist

Numele
Email:
Mă înscriu
icon-sm-facebookicon-sm-linkedin

Exprimă-ți recunoștința


Așa cum am promis ieri astăzi detaliem prima activitate care îți poate crește nivelul de fericire și anume ”exprimarea recunoștinței”0.

”Gratitudinea nu este doar cea mai mare dintre virtuți, dar și părintele celorlalte”1. Un sâmbure de înțelepciune există în această propoziție dacă nu cumva chiar doi și poate de aceea, nu întâmplător recunoștința este prima activitate care îți poate crește nivelul de fericire.

Recunoștința este ”un sentiment de admirație, mulțumire și apreciere pentru viață”2, iar din momentul în care începi să o practici vei deveni mai fericit, mai iertător, mai săritor, mai empatic și mai plin de energie. ”Mai mult, cu cât o persoană este mai înclinată să-și exprime recunoștința, cu atât există o probabilitate mai mică să sufere de depresie, anxietate, singurătate sau invidie”3.

Pentru fiecare persoană recunoștința poate avea o însemnătate diferită de la prețuire, la apreciere, până la bucurie față de ce au și de cine le este aproape în viață. Pentru unii recunoștința înseamnă bucuria de a respira, de a nu lua de-a gata ce au, de a aprecia că văd, că aud, că pot mirosi aerul proaspăt de după o ploaie de vară, că au cu cine vorbi sau cu cine sta la masă. Pentru alții recunoștința înseamnă să mulțumească cuiva din viața lor sau lui Dumnezeu.

În cercetările sale, dr. Sonja Lyubomirsky a identificat 8 avantaje pe care le are manifestarea recunoștinței, ajutându-te:

1. să te bucuri din plin de experiențele pozitive de viață
2. să îți crești stima de sine, simțindu-te încrezător și eficient
3. să poți face mai bine față stresului și traumelor
4. să ai un comportament moral (să faci mai mult bine)
5. să-ți faci noi relații sociale și să le întărești pe cele vechi
6. să fii mai puțin invidios
7. să ai mai puține sentimente negative precum: mânie, amărăciune, lăcomie
8. să încetinești adaptarea hedonică

S-au scris cărți întregi pe baza multor studii și cercetări și s-a demonstrat clar importanța manifestării recunoștinței în calea fericirii noastre. Dar cum o exprimăm? Printr-un simplu mulțumesc? Din păcate este insuficient un mulțumesc și e nevoie de mai mult decât atât. Din fericire avem și trei răspunsuri, așadar:

1. O poți face prin a ține un jurnal în care să-ți notezi lucrurile pentru care ești recunoscător. Le poți scrie de câteva ori pe săptămână, sau doar o dată, sau poate de două ori pe lună.

2. O altă cale este să te gândești la ce te face să fii recunoscător, având un dialog interior cu tine, poți citi ”Bătrânul și marea” a lui Ernest Hemingway în care este conturat un superb dialog interior bazat pe exprimareaa recunoștinței.

3. O mai poți face și prin exprimarea directă a recunoștinței față de o persoană în scris (prin redactarea unei scrisori, către o persoană care te-a sprijinit la un moment dat în viața ta și căreia nu ai avut ocazia să-i spui cât de mult a însemnat acel ajutor, așa cum studiile lui Martin Seligman au demonstrat-o) sau față în față.

Oricât de sceptic ești când vei citi sau oricât de ocupat ești zilnic ca să-ți manifești gratitudinea, pot doar să spun că funcționează toate cele trei metode de exprimare a recunoștinței (într-un jurnal, în gând, sau printr-o comunicare verbala: scrisă sau orală) și-ți aduc toate cele 8 avantaje.
0 Sonja Lyubomirsky
1 Cicero
2, 3 Robert Emmons

Mâine vom scrie despre cum putem să cultivăm optimismul și vom sărbători Ziua Fericirii la nivel mondial (cea de-a treia ediție).
blog-small-teaser