For the complete experience, please enable JavaScript in your browser.
AcasăMisiuneEvenimenteDespreBlogCe valori morale promovează Drapelul?Câte ore sunt necesare pentru a învăța ceva absolut nou?Care sunt repercursiunile statului peste program?La scăldat: în apă, în testosteron și în cortizolÎnțelepciunea este un skillE o artă să rămânem copiiCare este legătura dintre imaginație și atingerea obiectivelor?Sunt român, la ce m-ajută?Trenul personalCe să mai înțelegem despre alimenteTriptofanul și fericireaCurajul și comunicareaDe ce te fac actele de binefacere mai fericit?Cum ne lecuim de despicat firul în patru?Cum cultivăm optimismul?La ce te ajută exprimarea recunoștinței?Când știe o mamă că e iubită?Ziua internațională a fericirii, la a treia edițieCare sunt activitățile gratuite care te fac și mai fericit?Care este definiția fericirii?De ce este important să iertăm?Omul sfințește locul!De ce simțim că renaștem primăvara?De ce ne rugăm iarna să vină primăvara?Ziua îndrăgostiților poate fi zilnicCe semeni aia culegi!Ai grijă ce-ți dorești!Cu răbdare treci şi marea!Contact
Copyright 2015 • Schmitz & Schmitz Enterprises SRL
Ora
despre
Fericire
SchmitzSchmitD05aR01aP02ZL-Madison1a

Newsletter Optimist

Numele
Email:
Mă înscriu
icon-sm-facebookicon-sm-linkedin

Triptofanul și starea de fericire

Principala funcție a creierului este aceea de a învăța.


Învățatul este una dintre activitățile care ne fac să fim mai fericiți. Așa că am ales să învățăm astăzi, un cuvânt nou, triptofan.

La o primă vedere, acest cuvânt, triptofan, pare ales după ureche și la voia întâmplării. Nimic mai neadevărat :).

Triptofanul este vedetă în neurologie.


În neurologie, acest triptofan (amino acid care nu poate fi sintetizat de organism) este chiar o vedetă, pentru că el produce hormonul fericirii, serotonina, din excesul rămas după biosinteza vitaminei B3. Serotonina la rândul ei produce melatonina.

TREI prezențe în corpul nostru și drumul către fericire.


Prezența serotoninei în organismul uman alungă tristețea, depresia, cărora le ia locul starea de bună dispoziție.

Prezența melatoninei pregătește organismul pentru somn, timp în care colectează reziduurile din organism, deoarece pătrunde în fiecare celulă a corpului și curăță radicalii liberi și celelalte toxine dăunătoare.

Iar prezența vitaminei B3 scade nivelul colesterolului rău și al trigliceridelor, reducând riscul de maladii cardiovasculare, crescând în același timp nivelul colesterolului bun. Carența de vitamina B3 se manifestă prin: oboseală, pierderea apetitului, iritabilitate, greață, erupții cutanate, dureri de cap, agresivitate, risc de alergie solară, piele crăpată cu descuamări, tulburări digestive, tensiune nervoasă, depresie, insomnie.

Până aici ceață? Hai să facem o recapitulare.

Triptofanul produce vitamina B3, din excesul rămas se produce serotonina, care la rândul ei produce melatonina.


Vitamina B3, serotonina și melatonina ne asigură un trai mai fericit și sănătos, asta dacă ”mâncăm” triptofan .

Cu toții cheltuim bani pe mâncare, așa că hai să învățăm ce alegeri înțelepte putem să facem pentru a avea un creier mai fericit.

Produse bogate în triptofan:


Produsele lactate precum: brânză proaspătă, cedar, gruyere sau parmesan, tofu, iaurt, lapte, lapte de soia
Carne de miel, de vânat, ficat de vită sau vițel, piept de pui sau curcan
Pește: cod, ton, creveți, macrou, somon, scoici
Fructe precum: mere, banane, afine, căpșuni, avocado, anannas, piersici
Legume: spanac, muștar, sparanghel, vinete, suc de fructe de iarnă, mazăre verde, alge, broccoli, ceapă, roșii, varză, conopidă, ciuperci, castraveți, cartofi, soia, fasole, năut
Nuci & semințe: nuci, arahide, caju, fistic, castane, migdale, semințe de: susan, dovleac, floarea soarelui (prăjite), quinoa
Cereale: Grâu, orez brun sau roșu, orz, porumb, ovăz
și albușul de ou (gătit).

Am învățat din 2010 și până în prezent este că ce am în frigider, cămară, debara, sertarele, aia mănânc, așa că de atunci mă îngrijesc și merg la cumpărături cu o listă de produse care mă ajută pe mine și pe familia mea să ne menținem sănătoși, energici, cu o greutate corporală ideală și totodată fericiți.

Spor la cumpărături și poftă bună!
alimentație sănătoasă.jpgblog-small-teaser